Een quiz-vraag - Reisverslag uit Tauberbischofsheim, Duitsland van Jeanet Kees - WaarBenJij.nu Een quiz-vraag - Reisverslag uit Tauberbischofsheim, Duitsland van Jeanet Kees - WaarBenJij.nu

Een quiz-vraag

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Jeanet

26 Augustus 2019 | Duitsland, Tauberbischofsheim

Vanmorgen weer heerlijk op tijd vertrokken, als de dag nog lekker fris is. We gingen eerst langs het schloss van Aschaffenburg. Dit paleis was een paleis van de keurvorst van Mainz. Giga groot, zie foto, en het was slechts zijn tweede verblijfplaats; wat moet dat eerste geweest zijn?
Vandaag veel zon en zware dag, we hebben de Main verlaten en nu de eerste, flinke hellingen. Hellingen van 8, 10 en 13-18%. Die laatste was gelukkig een afdaling :-) maar die krijg je pas na een behoorlijke klim. De nodige cola gedronken op advies van Bouwien en ik denk dat dat ons ons de laatste helling over heeft geholpen.
Nu, na 85 km fietsen, Bouwien noemde het al als mogelijkheid, overnachten we in Tauberbisschofsheim. Forel op tafel en die laten we zwemmen in een Grau Burgunder.

Onderweg zien we veel, zeker als (beginnend) vogelaars. Daarom vandaag een quiz-vraag om te kijken wie zich echt vogelaar mag noemen.
Welke vogel in de lucht is dat op de foto?
Wijzelf hadden het bijna goed. Na consultatie van onze helpdesk, Yvonne, weten we nu de precieze naam. Wie de juiste naam als eerste raadt, krijgt een diner voor 2 bij ons thuis met daarbij een premium-versie van onze fotorapportage incl backstage opnamen.
We zijn heel benieuwd wie is de grootste vogelaar is.

  • 26 Augustus 2019 - 20:42

    Rien:

    Geen berichten meer over pijntjes, jullie zijn nu ingefietst neem ik aan. Is het bij jullie ook zo warm? Wij hebben gelukkig nog wat afkoeling op het water.
    Volgens de vogelkenners op Vlieland is het een valk, misschien de eleanora valk?

  • 26 Augustus 2019 - 20:51

    Ko En Mieke:

    Wij denken aan een torenvalk.

  • 26 Augustus 2019 - 22:39

    Minke:

    Raadsels... altijd leuk. Ik denk dat het een smelleken is. Het smelleken is de kleinste roofvogel van Europa (valkensoort).

  • 27 Augustus 2019 - 00:05

    @p:

    De vogel ken ik niet. De fietsers wel: het zijn oud-Hollandse klimgeiten. Een uitstervend ras. Zie je fietsen in den vreemde op tijdstippen dat de locals onder een boom een dutje doen. Ook zonder vlaggetje aan de bagage weet je: dit zijn Hollanders. Waarin een klein land groot kan zijn. Jullie gaan goed. Petje af en bergop, stampend op de pedalen en hangend over het stuur ook nog gelegenheid om naar boven te kijken. En ‘forall dogaan’.

  • 27 Augustus 2019 - 00:08

    Bouwien:

    Het slot van Aschaffenburg kun je zien vanaf de autosnelweg. Ik zag nu de laatste keer dat dit steeds moeilijker te zien is door de hoge omheining die ze plaatsen!
    Maar... jullie zijn alweer verder en het landschap verandert!
    De benen gingen goed vandaag, begreep ik. Want 85 km met hellingen van 8 à 10 % is niet niks. Ik weet dit niet meer: verdrongen denk ik!
    Lekker hè, die cola! Na onze tocht door Spanje heb ik geen druppel cola meer gedronken, maar toen.....zo lekker!
    Ik ben niet zo goed in het herkennen van deze roofvogels, het kan best een valk zijn.
    Is dit een zelfgemaakte foto? Heel mooi! Ik laat het diner dan maar aan mijn neus voorbij gaan! Wel jammer natuurlijk :-(
    Wil je weten wat de volgende plaats misschien wordt? Ap zegt Rothenburg ob der Tauber ( was onze overnachtingsplaats op weg naar de wintersport dit voorjaar ). Ik zeg:misschien Leutershausen ( waren wij toen ) maar ik denk halverwege deze 2 plaatsen! Komt meer overeen met jullie dagelijkse afstanden! Schönbrunn zou kunnen.
    Als je Rothenburg wil bekijken moet je even, nou ja even! je fiets naar boven duwen! Mijn ketting brak daar, dus we moesten wel, een hele goeie fietsenmaker zit er!
    Fijne tocht morgen! Groetjes!!

  • 27 Augustus 2019 - 08:56

    Rik:

    Ola,
    Even een groet uit Valencia van ons.
    Mooi verslag en alle lof voor jullie fietsprestaties. Wij kunnen ons wel vinden in de combi dagje fietsen en afsluiten met een lekker wijntje: gisteren met huurfietsen naar de Albufera geweest. Tocht van 20 km dus peuleschil voor jullie natuurlijk maar voelden ons toch verbonden!

  • 27 Augustus 2019 - 17:26

    Nienke:

    Hallo LIeve mensen. IK ben zeker ook geen vogelaar.. ik noem alles de Roepieroepie of de tjiktjak....en ga zo maar door. Toen ik de nog niet vergrote foto zag, leek het op een Boeing op zn kant.....
    Ik laat het aan de betere weters over.. Veel geluk....
    Fijn dat jullie geen klachten meer hebben? Zo gaat ie goed.
    Snikheet is het zeker... Inderdaad alleen s morgens lekker koel.. En dan die Belbus.....hahah weten jullie nog wat dat is????
    Nou veel plezier hoor.
    liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Tauberbischofsheim

Op de fiets naar Wenen

We volgen de Limes route

Recente Reisverslagen:

13 September 2019

Tot slot

07 September 2019

In Wenen!

06 September 2019

We zijn er bijna

05 September 2019

Melk

04 September 2019

In Oostenrijk
Jeanet

Actief sinds 18 Aug. 2019
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 12065

Voorgaande reizen:

29 Juli 2020 - 31 Augustus 2020

Op de fiets naar Praag en verder

18 Augustus 2019 - 12 September 2019

Op de fiets naar Wenen

Landen bezocht: